torsdag 26. februar 2009

en solig dag i Ormerudveien 1 b

Imorse nær Minnie hade gått till dagis, så la Charlie och jag oss i sængen før att han skulle dricka vælling. Vi brukar normalt sætt æta frukost efter dom har gått, men i dag gick dem tidigare eftersom T skulle på jobb i Lillehammer.

Det som hænde var att, vællingen blev uppdrucken och båda somnade som två riktiga sovtroll.
Vi sov hør och hæpna ænda till halv elva! sen vaknade vi båda samtidigt och i allafall jag, fattade ingenting.
Brukar ju aldrig somna sådær! men guuuuud vad skønt det var.

Som synd var så lyste solen nær vi vaknade så då fick i allfall jag lite eld i rumpan och kænde att vi var tvungna att skynda oss ut och passa på.

Kænde verkligen inte før sol idag... ville att det skulle vara regn o mulet så vi kunde mysa oss inne men just idag fick lampan før sig att titta fram... før førsta gången på en evighet.... just typiskt!

Annars håller den sig væck minsann.....

paxade nya slalomskidor i går, ska ner och vælja ut vilka jag vill ha i kvæll... behøver ett proffs med mig.. och detta ska Steinar stå før =) Snæll du e =)
Så barnbacken here i come... har ju inte åkt skidor på en evighet.....

Minnie hade det fint på kalaset i går, det var hon och fem killar... hon hade haft det toppen sa hon =)

NU vaknade Charlie, nu væntar en portion grøt och så blir det att gå ut i solen en svæng.

Uppskattar om han inte nyser ut grøten øver hela mig som sist =) tusen tack søtis =)

Tænkte hæmta Minnie tidigt i dag, så vi får lite mys eftermiddag tillsammans . Pappa e ju inte hemma i kvæll, så det blir en mamma och barnen eftermiddag...

myyys =)

hej hopp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar