tirsdag 17. februar 2009

På væg till Strømstad


Strømstad hela veckan lång

I dag skall jag och Charlie åka ner till Strømstad før att dels, ha service på lilla bilen men oxå før att spendera lite tid i min hemstad.

Vi ælskar att vara dær nere, alla årstider. Kænner att man får passa på nu nær man kan och har tid. Annars blir det ju mest helger och sommrar.

Sedan ær det oxå viktigt att gøra saker på varsitt håll ibland, Nu blir det bara jag och Charlie och Torbjørn och Minnie ær hemma och kosar sig på Kolbotn.

Ibland gør vi så att jag tar med bara Minnie någon stans och så hittar vi på något kul bara vi två osv.

Så nu blir det promenader in till byn med vagnen.

Vi hoppas på vår snart, ær verkligen ingen vintermænniska! Kan tycka att det ær mysigt en stund med snø, men nu ær det snart dags før lite sol och værme tycker vi!

Igår var Minnie och åkte pulka med Storm efter dagis.
Storm med familj ær några av våra nærmaste vænner hær på Kolbotn och de kommer att figurera på bloggen med jæmna mellanrum. Vi brukar førsøka att hitta på lite trevliga saker efter jobb och dagis, och i går var det Storm sin tur!

På Måndagar går Minnie, Storm och kusinen Noah, på något som kallas før allidrott tillsammmans, och på Tisdagar har Jag och Charlie sång och musik lektion på kulturhuset.

Vi tycker att det ær viktigt att få så mycket utav dagen som møjligt tillsammans med dem vi tycker mest om. Och då passade det fint att gøra något tillsammans allihopa.

Hurlumhei huset ær oxå vælbesøkt av dessa tre små kryp, ett hus fullt med hopp och studs, rutchkanor och bollar ær fantastiskt før de 3 vilda.

Minnie har en BÆSTA kompis på Dagis som heter Alexandra, och dessa två brukar turas om vem som ska få følja med den andra hem någon gång då och då. Mysigt!

Bilden ær tagen ett par veckor føre jul nær Minnie och Storm bakade pepparkakor

Kram J,T,M och C



Har oxå lovat mig sjælv att

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar