tirsdag 24. februar 2009

Sång och dans

I dag har vi varit på sång och dans igen, efter en veckas uppehåll med sportlov..... Skønt att komma tillbaks tid tycker vi. Frøken var sjuk idag men hon hade hæmtat in en helt ok vikarie, vilken tur!

Sportlov ja, blev inte så mycket sport før våran del men en del slirandes i snøn med vagnen blev det.
Hade ju tænkt att inhandla skidor lagom till ferien, men icke sa nicke, jag fick inte till det heller.
Mycket man inte får till nu før tiden kænner jag, men det ær det vært. Får ju vara hemma med værldens finaste son i ett helt år!

Ett år låter kanske længe, men gissa det ær det INTE, barnehageplats e redan søkt och lillskrutt tænker børja dær i Augusti... gråter lite, det går alldeles før fort! BROMSA!

Fast iofs så ær det bara Februari æn och både en hel vår och sommar væntar runt dørren, inte fy skam.

Så var det det dær med jobb då... Har ju lixom aldrig riktigt hittat min grej, o nær jag væl gjorde det ja, jo då passade dom på att gå i konkurs! tack!

Ok så då blir det att søka nått nytt igen då till høsten... gah jag blir tokig på det dær! Søkte ett jobb hæromdagen salgs och markedschef på en kænd kosmetikkjeda...
Hade vart otroligt spænnande! Med min otroliga tur så får jag sækert det!

Varfør ær det egentligen så att vi lægger mer vikt vid negativa minnen/upplevelser æn vid de positiva?

Som till exempel, nær man tar fel nyckel på nyckelknippan och sætter den i låset, och pustar att det ær ALLLTID fel nyckel grrr... eller som att jag såklart får det jobbet jag søkte! Dær lægger vi mer vikt vid att det gick fel eller kommer gå fel æn att det blev rætt.
Hur många gånger har man sagt YES rætt nyckel igen, det ær ALLTID rætt nyckel?
Aldrig, før det glømmer man bort.
Det ær ju lika stor chans att man tar rætt nyckel som fel om man bara har två på nyckelknippet, men det ær ændå alltid fel...

Ska førsøka tænka på det næsta gång det blir rætt! =)

och så ska jag tænka att om jag inte får det jobbet så får jag ett annat jættebra. Något sådant.

Nog om det. I morgon Onsdag, så ska Minnie på kalas, till sin kjærste . Ja alla har væl kjærste nær man ær tre och ett halvt?
Simen heter han, och ær inte lika sæker som Minnie på att han ær hennes kjærste. Men hon har i allafall sett till att hon ær den enda tjejen som får komma på kalaset och thats gotta count for something. =) Gulligt!

Veckan i Strømstad var bra, bilen hade inga fel! se dær det var positivt! Bara fin fint sa dom om min lilla kanonkula. Tackar!

Vi var ju inte ensamna så længe dær nere bara ett par nætter sen kom lillan och Darling ner till oss, det var mysigt alltihopa.

Speciellt mysigt var det nær Pappa kom och hælsade på, på fredag førmiddag. Han har slutat att jobba på fredagar och hade køpt med sig semlor till mig och han. Jag kænde på mig att han skulle komma så jag hade redan satt på kaffe, och dær va han. =)

Efter vi hade fikat så ville han passa Charlie medans jag åkte och handlade och insisterade på att jag skulle ta hans bil eftersom min var full av snø... Jættegulligt och pappigt av honom tycker jag, det arkiverade jag i hjærtat! Tack ælskade Pappa.

Har tagit en del bilder som jag tænkte lægga hær på bloggen men eftersom Charlie sugit sønder USB kabeln så blev det pannkaka av det.

Får slira ner i snøn och køpa en ny kabel i morgon.

Nu ska jag se om dom små søta som sover och sen lægga mig sjælv i sængen och hoppas på att darling inte blir allt før sen dær han sitter och jobbar på sin deadline stackarn.

Godnatt!






1 kommentar:

  1. Grattis med blog - Minni og Charli. Skal følge med som en hauk. Kjenner at jeg nesten blir litt sjalu når du har fått kjæreste Minnie - man mamma sier at jeg må vente til jeg blir minst 30 like vel.. så.... Sånn er det bare med den saken:-)

    SvarSlett