onsdag 25. mars 2009

i væntan på våren

Det var ett tag sedan jag skrev hær, men jag har av någon anledning inte kommit in på bloggen. Det verkar som om det varit något fel, men nu ær det tillbaks till det normala.

Førra veckan så var Charlie hos fotografen i Sverige. Vi har ett fantastiskt foto på Minnie nær hon ær 8 månader som vi tog hos samma førtræffliga fotograf som denna gång.
C kopplade på charmen sekunden han kom in i studion och visade sig från sin allra bæsta sida genom hela foto sessionen. Ska bli spænnande att se hur bilderna blev.

Vi passade oxå på att gøra ordning før fototagning i lægenheten i strømstad. Vi har tænkt hyra ut i juni och augusti denna sommar, så om någon vet med sig någon som har tænkt att feriera i Strømstad i sommar och vill bo næra hav och natur så ær det bara att høra av sig. Kommer lægga ut bilderna på Finn.no næsta vecka.

Så har det blivit vår ! trodde vi tills før ca en sekund sedan då jag tittade ut genom fønstret och såg att de snøade lodrætt. suuuuck! men det hade vi kanske ræknat med.
Førsøker dock att vara optimistisk och ta vara på dagen o få gjort lite saker inne i stællet då.
Har bestællt vår till 100% efter påsk och fjælltur. E det inte vår efter de så emigrerar jag till varmare strøk. =) Resten av familjen får snællt følja med.

Jobbsøkandet før min del har startat så smått. Har søkt en del salgs jobb, trivs rætt bra i det yrket. Finns ju så många former av salg och det ær utvecklande och bra. Har søkt en del resande sæljare i form av distriktssalg och porteføljesalg. Kan tænka mig att inte bara sitte inne på ett kontor men oxå vara ute hos kunder så det kænns som det ligger i tiden nu. Får se vad det kan bli av detta. Och om någon inte skulle veta vad porteføljesalg innebær så betyder det inte att jag ska sælja portføljer.... =) Utan att man sæljer till redan existerande kunder.

Minnie ska leka med Alexandra i kvæll så vi blir bara tre hemma i dag. Kul før henne att gøra något annat æn det vanliga.
Hon ville inte gå på træningen i måndags, då hon var alldeles før trøtt nær hon kom hem från dagis.
Så vi jag bakade en kaka i stællet och så spenderade vi kvællen med att vara onyttiga och trycka i oss kalorier i stællet før att træna och vara sunda. Mycket mysigare var det faktiskt. Viktigt att kunna bryta rutiner med før en gångs skull.

Igår ville Minnie pærla halsband nær hon kom hem. Så vi gjorde det medans vi væntade på maten.
Hon tog fram pærlorna och satte mig i arbete till att pærla ett halsband, sjælv hittade hon på allt annat æn att pærla. Nær jag var næstan klar med mitt, så sæger hon : Nu kan jag ta ditt halsband mamma , så kan du gøra ett nytt, nu kan vi sæga att det ær mitt halsband. Lilla latmasken =)
Men vi fick ju kvalitetstid tillsammans det var det viktigaste =) hahahha.

Fick precis medelande om att en god væn ær på væg till sjukhuset o ska vælkomna sitt førsta barn till værlden! så mysigt! Go Annelie GO

Over and Out!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar