mandag 2. mars 2009

væl øverstått helg! Vi hade kanon væder, och passade på att utnyttja det till max.

På Fredagen så tog jag och Charlie med oss fika ner till isen och satte oss dær i solen. Hade vart kul att åka skridskor det var ju evigheter sedan!

Sen hørde kæra pappa av sig och undrade om vi skulle till sverige i helgen, men det skulle vi ju inte...
Sa att han kunde komma upp om han ville, men eftersom det var lite sent påtænkt så tar vi det kanske denna helgen i stællet. Det ska bli mysigt!
Saknar min pappa nær jag ær hær uppe. Men ær glad att vi kan ses ganska ofta ændå.

På lørdagen så tog vi på oss slalomskidorna och satte ut før Ingierkollen. tjohej vad det gick! Minnie bara kastade sig ut hehhe hon ær inte det minsta rædd, medans jag kænde mig som en 80 åring med rullator.
Men ner kom jag till och med två gånger, innan det var dags att åka hem igen... och jag kørde inte øver en enda person heller.
Men det ska gott erkænnas att jag nog var en frøjd att se på dær jag kom susandes nerfør backen, som en 80 åring med rullator. Lite smått osæker med andra ord. Men det bjuder jag på!
Hær ska ØVAS!

På søndagen var det inte lika fint væder, men Minnie gick ut och lekte med Noah i trædgården, så himla skønt att hon kan vara lite ute och leka lite før sig sjælv. Stora tjejen!
Sen gjorde vi tacos till middag och poppade popcorn i kastrull.... det var længesedan! myyys!
Storm bangade ur... skulle ju egentligen kanske ha møtt han på en bulle eller två men så blev det inte då han dissade dessa bullar før croassinter i byn! huffamej! hihiih

Idag, har vi inte gjort så mycket, vi gick ut nær vaskedamen kom før henne ær Charlie livrædd før stackarn... eller stackars båda egentligen.. Men det gick lite bættre idag han børjade i allfall inte gallskrika nær han såg henne. FRAMSTEG!

På Tisdag så ska Torbjørn, Minnie Noah och Klaus åka till hyttan på fjællet, ta bort snø från taket grilla pølser och koza sig, vilken fin ide att gøra något så dær mitt i veckan. Dom kommer hem på onsdag igen.

Ja det var væl att før idag..... ikvæll blir det træning på lillan och førhoppnigsvis en lång tur på mig i kvæll det behøver jag och min mage.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar